Reisverslag Thailand 2003

Donderdag 31 juli
Einddoel: Pattaya
Afstand: ± 500 km

We zijn de gehele dag aan het rijden geweest om terug te keren van Surin naar Pattaya.
Onderweg nog geluncht ergens in de bergen in een restaurantje langs de weg. Hier hebben we “echte” Thaise wijn gekocht, die we helemaal meegenomen hebben naar Nederland. Daar bleek het te vies om op te drinken. Die is dus zo de gootsteen in gegaan. Thailand is dus niet echt een wijnland.
’s Avond thuis gegeten. Het eten hebben we weer opgehaald bij het restaurantje.

Vrijdag 1 augustus
Einddoel: Pattaya

“Rust”dag in Pattaya: De gehele dag gewassen en ’s morgens plannen gemaakt en geboekt voor Bangkok.
’s Middags hebben we aan het strand gelegen. Jonathan, Anita, Peter en May hebben zelfs nog op een jetski gezeten.
’s Avonds zijn we naar een lokale markt geweest om wat rond te kijken. Op de markt hebben we eten gekocht, dat we thuis hebben opgegeten.

Zaterdag 2 augustus
Einddoel: Bangkok (Royal hotel)

We zijn met Peters auto naar Bangkok gegaan. Een beetje krap, maar de afstand is niet zo lang.
We hebben de auto geparkeerd in een winkelcentrum in de buurt van het museum (Jim Thomson huis). Maar het was uiteindelijk nog erg moeilijk om het museum te vinden. Het Jim Thompson's house is nog een echt oud Thais woonhuis. Mooi om te zien.
We hebben in het nabijgelegen winkelcentrum gegeten bij een Italiaan. Een erg chique modern restaurant.
Ook nog even gekeken bij de Erawan Shrine.
Daarna zijn we met de auto naar het Royal hotel gegaan. Peter, May en Amanda blijven één nacht bij ons in het hotel.
's Avond gegeten in de backpackerstraat Sukhumvit road. Op de terugweg naar het hotel zijn Ineke en May met de tuk tuk gegaan.
Het is een oud hotel vlak bij het oude centrum, zodat we vanuit ons hotel de bezienswaardigheden gemakkelijk af kunnen lopen.

Zondag 3 augustus
Einddoel: Bangkok (Royal hotel)

's Ochtends zijn we naar lokale markt geweest. Jonathan heeft hier b.v. zijn Diesel tas gekocht.
We zijn er met de skytrain naar toe gegaan.
Vandaar met taxi's naar de Chao Phraya river. Dit ging erg moeilijk omdat de taxi chauffeurs geen Engels kunnen spreken en dan is het moeilijk om duidelijk te maken waar je naar toe wilt. We waren in twee taxi’s en m.b.v. mobiele telefoons hebben we de taxi chauffeur van ons met May laten praten. Zo zijn we er uiteindelijk gekomen.

Daarna een rondvaart gemaakt door de klongs.
Tegen de avond zijn Peter, May en Amanda weer naar huis gegaan.
En toen stonden we er dus alleen voor.
We hebben gegeten in een galerie restaurant (Bangkok bar restaurant art gallery dat inmiddels niet meer bestaat). Tot nog toe had May er altijd voor gezorgd dat het eten niet zo scherp was. Nu moesten we het gewoon doen met een menu kaart. En dat hebben we gemerkt. Het eten was erg scherp. En dat merk je nog een keer als je de volgende dag naar de wc gaat!
Ineke heeft in Sukumvit road nog een badjas laten maken van Chinese zijde.

Maandag 4 augustus
Einddoel: Bangkok (Royal hotel)

's Ochtends zijn we naar het tempel complex met de liggende buddha geweest.
En vandaaruit zijn we met een taxi naar Chinatown gereden.
Ineke had een wandelroute voor Chinatown, maar het begin hiervan was moeilijk te vinden. Geluncht ergens tijdens de wandeling. De wandeling eindigt bij de Chao Phraya river. We zijn terug gegaan naar het hotel via de reguliere bootverbinding. Die avond hoosde het. Helaas lukte het ons niet om een taxi te vinden en we hadden maar één paraplu bij ons. Uiteindelijk zijn we toen maar vlak naast het hotel in een klein restaurant gaan eten.
Het eten is hier heerlijk. Elke keer weer anders.