Reisverslag Thailand 2003

Nakhon Pathom - River Kwai

Dinsdag 5 augustus
Einddoel: Pattaya

's Ochtends zijn we lopend naar het koninklijk paleis gegaan. Ineke had een driekwart broek aan en slippers. En Jonathan een hemd zonder mouwen. Helaas was dat niet volgens de regels, en dus in de rij voor een sarong, synthetische sokken en schoenen voor Ineke en voor Jonathan een blouse. Geen gezicht. Vreemd, want Thaise vrouwen mogen wel zo naar binnen.

's Middags met de taxi, de skytrain en de bus weer terug naar Pattaya. ’s Avonds hebben we voor de tweede keer bij een restaurantje vlak bij hun huis eten gehaald en thuis opgegeten.
Het is erg gezellig hier en Amanda is erg lief. Ondanks dat ze niet met ons kan praten, vermaakt ze zich prima met ons. Tijdens het avondeten heeft ze Jonathan gevoerd. Met name kleuren vindt ze erg leuk. Ze hebben hier net zulke kleurboekjes als wij altijd voor de kinderen hadden, met werkjes.

Woensdag 6 augustus
Einddoel: Pattaya

Rustdag: Johan had eindelijk tijd om een boek te lezen. Jonathan en Anita zijn naar de bioscoop geweest. Ineke en May zijn weer naar het Thai Blind Massage Institute (T.B.M.I) geweest , waar ze 2 uur lang een Thaise massage hebben gekregen.
Ook hebben we de twee hotels voor de komende nachten via internet gereserveerd.
‘s Avonds zijn we uit eten geweest in een visrestaurant op het strand.
Daarna zijn we door het uitgaanscentrum van Pattaya gewandeld en naar een uitzichtspunt geweest.

Donderdag 7 augustus
Einddoel: Nakhon Pathom (Ban Sukchoke Resort)
Afstand: ± 200 km

Vandaag reizen we af naar Nakhon Pathom om daar morgen naar de Damnoen Saduak floating market te kunnen gaan.
De lodge Ban Sukchoke Resort in Nakhon Pathom bestond uit kamers aan en boven het water.
's Avond hebben we gegeten bij een barbeque restaurant.

Vrijdag 8 augustus
Einddoel: Kwai river (The river Kwai jungle rafts)
Afstand: ± 175 km

's Morgens vroeg zijn we vanuit de lodge met een boot naar de drijvende markt gevaren. Bij de drijvende markt hebben we ook nog even rondgelopen.

Daarna op weg naar de river Kwai. De Bridge over the river Kwai bezocht. Daar hebben we ook geluncht.
's Middag doorgereden naar het drijvende hotel: The river Kwai jungle rafts. Dat was verder dan we dachten en moeilijker te vinden. Je moet ergens in de wildernis parkeren. Dan word je met een boot opgehaald. Op zich dus al een leuke ervaring. Dit hotel bestaat uit een aantal boten met daarop hotel kamers. Erg leuk. Je ligt wel aan de kant en kunt via de loopplank naar een dorpje toelopen. Het is een geheel verzorgd verblijf. Met ontbijt, lunch en avondeten. De obers spreken zelfs een paar woorden Nederlands.

Zaterdag 9 augustus
Einddoel: Kwai river (The river Kwai jungle rafts)

"Rustdag": Ineke, Peter, May en Amanda hebben nog een druipsteen grot bezocht: Lawa cave. Dit was een tocht die vanuit het hotel werd georganiseerd. Je werd met een bootje naar de cave toegebracht.
En met zijn allen een wandeling gemaakt in de omgeving en in het dorp.

In het dorp en bij het hotel waren olifanten. Die gingen bij het hotel in het water. Mooi gezicht.
We hebben lekker gezwommen in de sterke stroming (Ineke en Peter hadden een zwemvest aan).
Nauw ja, zwemmen. Stroomopwaarts bij de laatste hotelkamer spring je in het water. Laat je mee drijven met de stroom, die veel sterker is dan je verwacht. En je moet zorgen dat je bij de laatste kamers weer naar boven komt. Dat was voor Ineke best wel zwaar werk.